سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استراتژی تخفیف; از AMAZON و دیجی کالا تا NETFLIX

قطعا معروف ترین فروشگاه های اینترنتی مانند آمازون و دیجی کالا معروف ترین سامانه هایی که خدمات را آنلاین ارائه می دهند مانند filimo، Netflix که خدماتی برای تماشای فیلم ارائه می کنند و ... همگی استراتژی تخفیف خود را دارا هستند. یکی از راه های فروش بیشتر و در نتیجه موفقیت بیشتر کسب و کار های اینترنتی ارائه کردن خدمات با تخفیف است. البته هر نوع تخفیفی هم خوب نیست و کسب و کار ها باید بدانند که اصول تخفیف دادن و روش های تخفیف چیست؟ در این مقاله موارد زیر را بررسی می کنیم تا با انواع روش ها برای تخفیف بیشتر آشنا شوید و از یک سایت معتبر اینترنتی مانند تخفیف هات بهترین تخفیف باغ وحش ارم و ... را بگیرید.

اصول تخفیف دادن:

تخفیف دادن هم اصولی دارد و زمانی که می خواهید تخفیف هایی را برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید باید با اصول تخفیف دادن آشنا باشید. در واقع جذاب ترین بخش در هنگام خرید تخفیف هایی است که بر روی محصولات اعمال شده است. از آن جایی که تخفیف دادن نقش اساسی بر روی کاهش و افزیش فروش دارد پس حتما اصول تخفیف دادن را بلد باشید. برخی از اصول تخفیف دادن شامل موارد زیر می باشد:

• بزرگی برند و ارتباط آن با تخفیف را در نظر داشته باشید.

• اهداف تخفیف را بدانید و کاملا آن ها را در نظر بگیرید.

• شرایط مناسب و ایده آل محصول را در نظر بگیرید.

• علاوه بر شرایط محصول لازم است که شما شرایط مشتری را نیز در نظر داشته باشید.

• شرایط مشتری و شرایط محصول را که در نظر گرفتید از شرایط بازار غافل نشوید.

ایده های تخفیف:

همانطور که بررسی کردیم تخفیف سود را افزایش می دهد، مشتری های جدیدی را جذب می کند، سهم بازار را افزایش می دهد و ویژگی های مثبت زیادی برای فروش دارد. از این رو برای بهره مندی از تأثیرات مثبت تخفیف لازم است که ایده های تخفیف را نیز بشناسید. در ادامه برخی از ایده های تخفیف که بسیار مؤثر هستند را نام می بریم:

• تخفیف را برای همه ی محصولات در نظر نگیرید و به محصولات جداگانه تخفیف بدهید.

• زمان تخفیف را به شدت محدود کنید.

• تخفیف ها را با مناسبت ها ترکیب کنید.

• از تخفیف های متعدد پرهیز کنید.

• در خرید بعدی تخفیف بدهید.

با این ایده ها برای تخفیف می توانید فروش خود را تا حد زیادی بالا ببرید. 

چگونه تخفیف ندهیم؟

به عنوان یک فروشنده در نظر داشته باشد که تخفیف دادن همیشه هم خوب نیست و همیشه فروش را افزایش نخواهد داد. تخفیف دادن معایبی مانند معتاد شدن مشتری به تخفیف، ایجاد حس بد برای فروشنده و کاهش درآمد را دارا می باشد. شاید برایتان سوال باشد که چگونه تخفیف ندهیم؟ قطعا روش هایی وجود دارد که شما می توانید با به کارگیری آن ها به مشتری تخفیف ندهید. برای مثال زمانی که مشتری از شما تقاضای تخفیف می کند به او بگویید اگر مبلغ خرید شما مثلا 100 هزار تومان شود، 10 درصد به او تخفیف می دهید. یا مثلا اگر مشتری از محصولی به تعداد بیشتر خرید کند درصدی از مبلغ را به او تخفیف می دهید. همچنین می توانید به مشتری بگویید اگر دفعات خرید خود را بیشتر کند می توانید در دفعات بعدی برای خرید به او تخفیف بدهید.

در واقع با این روش ها ممکن است که مشتری دیگر درخواست تخفیف از شما نکند. همچنین اگر این روش ها را در پیش بگیرید مشتری ممکن است بیشتر خرید کند تا از تخفیف های خدمات و محصولات شما بهره مند شود. از این رو تخفیف دادن به نفع شما می شود چرا که فروش شما را افزایش خواهد داد.  با خواندن این مقاله قطعا با فواید و مضرات تخفیف آشنا شده اید. از این رو لازم است تا روش های لازم را در فرآیند فروش خود به کار گیرید تا در کسب و کار خود موفق شوید. برای دریافت بهترین کد های تخفیفی مانند کد تخفیف دیجی استایل یا کد تخفیف تیمچه و ... کافیست وارد سایت تخفیفی تخفیف هات شوید. 

منبع : https://takhfifhot.com/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81